سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و قیمت انواع یونیت دندانپزشکی

بسیاری از مطب و کلینیک های دندانپزشکی، برای انجام خدمات تعیین شده جهت جراحی و زیبایی های دهان و دندان، نیاز به یک وسیله مهم با عنوان یونیت دندانپزشکی دارند. این محصول در انواع مختلف، دارای متعلقات متعدد می‌ باشد که در قیمت و کیفیت ساخت متغیر ارائه می‌ شود. 

 

 کاربرد یونیت دندانپزشکی 

یونیت دندانپزشکی جزو تجهیزات اساسی و برقی مطب های دندانپزشکی می‌ باشد که برای راحتی بیمار و پزشک مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با داشتن یک صندلی بیمار، امکان دراز کشیدن بیمار را به نحوی امکان پذیر می سازد تا تسلط پزشک به قسمت دهان و دندان او، افزایش یابد. صندلی مربوطه دارای پشتی سر بوده و امکان تنظیم به صورت دستی و برقی را جهت افزایش و کاهش ارتفاع صندلی و تغییر زاویه کمری آن را دارا است. 

یونیت دندانپزشکی، دارای ابزاری برقی در کنار صندلی می‌ باشد که با داشتن پایه ای چرخان، قابلیت تحرک را دارد. قسمت ابزار این محصول با داشتن یک موتور برق که مستقیما از جریان برق تغذیه می‌ کند، کاربرد ویژه ای را اعمال می‌ کند. فعالیت هایی نظیر ساکشن، در دسترس قرار دادن آب، تجهیزات برقی جراحی و… توسط قسمت ابزاری یونیت، انجام پذیر می‌ شود. 

تامین روشنایی برای مشاهده قسمت دهان و دندان بیمار نیز توسط نورپردازی های اعمال شده توسط یونیت دندانپزشکی انجام می گیرد. استفاده از چراغ متحرک با قابلیت تنظیم نور، می‌ تواند راحتی فعالیت های جراحی دندان و لثه را برای پزشک فراهم آورد. 

بدنه اصلی این محصول، از متریال آنتی باکتریال تهیه شده است. متریال پوششی بدنه این دستگاه، اهمیت زیادی دارد. چرا که ارتباط مستقیم این محصول با رطوبت، باکتری و ویروس، احتمال افزایش انتقال عوامل بیماری زا را منجر می گردد. با این حال انتخاب متریالی که می‌ تواند در برابر جذب باکتری ها مقاومت نماید و امکان ضدعفونی شدن با محلول های مختلف را داشته باشد، اهمیت زیادی در تولید این محصول دارد. 

 

 

انواع یونیت دندانپزشکی 

 

مدل های متفاوتی از یونیت دندانپزشکی، امروزه در بازار جهانی ارائه شده اند که امکان انتخاب را برای پزشکان برحسب نوع تخصص و فعالیت به انجام می رسانند. مدل های ساده این محصول، دارای صندلی و یک سیستم ابزاری برای پزشک می‌ باشند که ترجیحا از جریان برق استفاده نمی کنند. استفاده از این مدل از یونیت ها، در حال حاضر در صنعت دندانپزشکی، به میزان کمتری انجام می گیرد. 

مدل های جدید و به روز این محصول، با داشتن متعلقات خاص و ویژه، امکان اجرای فعالیت های درمانی دندانپزشکی را سهل الوصول ساخته اند. تعبیه مانیتور برای یونیت دندانپزشکی جهت مشاهده جزئی شرایط دهان و دندان، امری است که توسط نوع مدرن این دستگاه، امکان پذیر گشته است. استفاده از توان ولتاژی پایین و امنیت بالا، از دیگر مزیت های مدل نوین این محصول می‌ باشد. 

 

 

نکات مهم در خرید یونیت دندانپزشکی 

انتخاب مدل مناسب یونیت دندانپزشکی، بستگی به فعالیت و تخصص پزشک موردنظر و بودجه خرید این محصول دارد. امروزه برندهای خارجی و معتبر فراوانی در ارائه مدل های جدید این دستگاه کوشا می‌ باشند. بررسی نوع ساختار برقی و غیر برقی این محصولات، در انتخاب درست مدل محصول بسیار مهم می‌ باشد. 

در خرید یونیت دندانپزشکی، بهتر است در درجه اول متعلقات و اقلام آن ها با توجه به نوع کاربردی بودن و غیر کاربردی بودن آن ها، بررسی شود. تمامی لوازم جانبی این محصول، در صنعت دندانپزشکی کاربردی هستند اما بررسی کاربرد این اقلام با توجه به تخصص و نحوه استفاده از محصول صورت می گیرد. 

توجه به سیستم ساختاری و حرکتی این محصول، از اهمیت بسیاری برخوردار می‌ باشد. سیستم ساختاری، ارتباط تنگاتنگی با جریان ولتاژی محصول دارد. بنابراین میزان ولتاژ مصرفی دستگاه و بررسی کیفیت عملکردی سیستم ساختاری اقلام مرتبط با سیستم برقی، باید در خرید محصول، مورد سنجش قرار بگیرند. 

برند می‌ تواند جزو موارد جدایی ناپذیر نکات خرید باشد. برندهای معتبر و دارای گارانتی، اطمینان لازم را جهت کیفیت ساختاری عالی محصول ایجاد می کنند. انتخاب و خرید محصولات با برندهای نام آشنا، افزایش هزینه خرید را کماکان منجر می‌ شوند. 

قیمت یونیت دندانپزشکی، برای برخی از خریداران جزو نکات اولیه و برای دسته ای دیگر جزو نکات ثانویه در نظر گرفته می‌ شود. اما تاثیر قیمت در میزان خرید و انتخاب نوع محصول، انکارناپذیر می‌ باشد. وارداتی بودن این محصولات، افزایش قیمت اصلی محصول را در بازار داخلی سبب ساز می‌ شود. نرخ ترخیص کاری، هزینه های وارداتی و گمرک و سایر هزینه های ارزش افزوده، تاثیر بسزایی در بالا رفتن نوسانی قیمت فروش این محصولات دارند. انتخاب مرکز فروش آنلاین معتبر و مناسب، می‌ تواند در تامین بهترین کیفیت و مدل این دستگاه با قیمت مناسب، تاثیرگذار باشد.