سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یونیت دندانپزشکی و بررسی اجازی موجود بر روی تابلت

یونیت دندانپزشکی و بررسی اجازی موجود بر روی تابلت

یونیت دندانپزشکی از اجزا و قسمتهای متفاوتی تشکیل شده است که در این مقاله به معرفی هریک از این قسمتها خواهیم پرداخت. تابلت از مهمترین اجزای یونیت است که اینسترومنت ها بر روی ان قرار می گیرند. برحسب نوع قرار گیری ابزارها بر روی تابلت یونیتها به دو مدل شلنگ از بالا و شلنگ از پایین تقسیم می شوند. برای دندانپزشکان بهتر است تا از مدل شلنگ از بالای این دستگاه استفاده کنند. طراحی این مدل به گونه ای است که احتمال سقوط ابزارها بسیار کمتر از مدل شلنگ از پایین است.

ابزارهایی که بر روی تابلت قرار می گیرند به شرح زیر هستند که در ادامه این مقاله به بررسی هریک از این بزارها خواهیم پرداخت:

1-      ایرموتور

2-      توربین

3-      اینه ها

4-      اسکیلر

5-      سرنگ دندان

6-      برنیشرها

 

ایرموتور یکی از ابزارهای مهم و اساسی بر روی یونیت دندانپزشکی است . ایرموتور در قسمت تحتانی ابزارهایی مانند توربین دندانپزشکی قرار می گیرد و به دستگاه سرعت می بخشد. توربین ها بعد از استفاده زیاد سرعتشان کم می شود و ایرموتور باعث سرعت بخشیدن به سرعت موتور می شود. توربین دندانپزشکی نیز برای برش قسمتی از دندان که دچار پوسیدگی شده مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از ابزرهای پر استفاده در مطب دندانپزشکان است.

اینه یک ابزار ساده ولی کاربردی برای دندانپزشک است و با توجه به بسته بودن فضای دهان و دید کمی که دندانپزشک به داخل دهان دارد اینه کمک می کند تا دندانپزشک به راحتی بتواند قسمتهای سخت و ناپیدای دهان

را مشاهده کند.

اسکیلر یکی دیگر از ابزارهای دندانپزشکی است. اگر با تجهیزات اندو کار کرده باشید با این ابزار اشنایی خواهید داشت. اغلب پوسیدگی دندان ها به دلیل جرمی است که روی دندان را می گیرد و با استفاده از این ابزار دندانپزشک به راحتی می تواند این جرم را از روی دندان بردارد و کار جرمگیری را انجام دهد.

 

سرنگ دندان نیز یکی دیگر از ابزارهای دندانپزشکی است که برای بی حس کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرد.برنیشر نیز برای صاف کردن مواد دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی تابلت یونیت دندانپزشکی و اجزای موجود بر روی ان پرداختیم این مطلب می تواند برای افرادی تازه کار و دستیاران دندانپزشکان مفید باشد . در مقالات بعدی سایر اجزا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.