سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت طراحی و تولید یونیت دندانپزشکی

اهمیت طراحی و تولید یونیت دندانپزشکی

در این مقاله قصد داریم به بررسی اهمیت استریل تجهیزات و ابزارها در مطب دندانپزشک بپردازیم. همانطور که می دانیم همه تجهیزات دندانپزشکی یا قابل استریل هستند و یا یکبار مصرف تجهیزات توسط اتوکلاو استریل می شوند. تجهیزات دیگر مطب مانند یونیت دندانپزشکی نیز باید کاملا استریل شود .طراحی  سطح یونیت باید به گونه ای باشد تا ضدعفونی کردن سطح ان راحت باشد و امکان دسترسی به همه قسمتها برای استریل کردن وجود داشته باشد و هیچ سطح غیر قابل دسترسی نباشد که امکان استریل ان وجود نداشته باشد.

طراحی خاص و رعایت این نکات مهم در رابطه با یونیت نوع طراحی این دستگاه را منحصر به فرد می کند و دندانپزشک در زمان خرید علاوه بر کیفیت دستگاه باید به نوع طراحی ان نیز دقت داشته باشد. در واقع طراحی درست دستگاه و استفاده از متریال های با کیفیت یک برند را نسبت به سایر برندها محبوب تر می کند. یونیت دستگاهی است که دندانپزشک باید بهترین نوع انرا داشته باشد زرا کار اصلی توسط این دستگاه انجام میشود .استاندارد صندلی باید به گونه ای باشد که هم مریض و هم دندانپزشک در راحت ترین موقعیت ممکن قرار بگیرند.

شرکت های تولید کننده باید همه استانداردها را در طراحی یونیت دندانپزشکی در نظر بگیرند و محصولی را که ارائه می دهند از هر نظر کارایی لازم را برای دندانپزشک را داشته باشد. یونیت های ایتالیایی در این سالها از نظر کیفیت و کارایی در بازارهای جهانی طرفداران زیادی دارند در بازار ایران هم این یونیت ها طرفداران زیادی دارند ولی در سالهای اخیر با توجه به رشد بی سابقه قیمتها واردات برندهای خئب و با کیفیت ایتالیایی دیگر مقرون به صرفه نیست و قیمت تمام شده انها بسیار بالاست.

از اینرو بیشتر دندانپزشکان به خرید یونیت های داخلی روی اورنده اند . این مساله باید منجر به تولیدات محصولات با کیفیت داخلی شود و تولید کنندگان به این مسائل توجه داشته باشند. کیفیت یونیت بر روی عملکرد کار دندانپزشک تاثیر می گذارد . نحوه قرار گیری صندلی بیمار و میزان تسلط دندانپزشک به دهان بیمار از جمله موارد مهم در طراحی یونیت می باشد.

ما در شرکت کام طب تنوعی از متنوع ترین برندهای یونیت دندانپزشکی به دندانپزشکان عزیز ارائه می دهیم و دندانپزشکان می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هریک از برندهای موجود در بازار با مشاوران ما در بخش فروش تماس گرفته و اطلاعات جامعی را در این زمینه کسب نمایند.