سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت داشتن استانداردهای لازم برای یک یونیت دندانپزشکی

 

 

 اهمیت داشتن استانداردهای لازم برای یک یونیت دندانپزشکی 

دندانپزشکان در خرید برخی از تجهیزات حساسیت های ویزه ای دارند یکی از این تجهیزات یونیت دندانپزشکی  است که به جرات می توان گفت مهمترین ابزار کاری انهاست. در واقع کیفیت این دستگاه مستقیما بر سلامت جسمی دندانپزشک تاثیر گذار است زیرا دندانپزشک مدت زمان زیادی با این دستگاه کار می کند و کیفیت خوب ان و تنظیمات پیشرفته این دستگاه فشار کمتری را بر ستون فقرات دندانپزشک وارد می کند. طراحان این دستگاه این مساله را بسیار مورد توجه قرار داده اند و یونیت های با قابلیت تنظیم برای دندانپزشکان تولید کرده اند.

برندهای اروپایی در زمینه تولید یونیت های استاندارد و با کیفیت بسیار بهتر و قوی تر عمل کرده اند و طرفداران زیادی دارند و اغلب دندانپزشکان ترجیح به خرید برندهای اروپایی دارند. واردات این محصولات به ایران نیز انجام می شود و در بازار ایران نیز طرفداران خود را دارند. با توجه به افزایش قیمت دلار قیمت این دسته محصولات هم افزایش پیدا کرده ولی با این حال شرکت ها با در نظر گرفتن شرایط ویژه خرید این امکان را فراهم نموده اند تا دندانپزشکان بتوانند به صورت اقساطی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

البته در زمینه تولید یونیت دندانپزشکی  چند شرکت داخلی در سالهای اخیر کارهایی را انجام داده اند و توانسته اند محصولاتی با کیفیت مناسب به بازار عرضه کنند و رضایت بخشی از جامعه دندانپزشکی را جلب نمایند. این مساله جای امیدواری دارد که در سالهای اینده این محصولات بتوانند با برندهای اروپایی از نظر کیفیت در یک سطح قرار بگیرند اگر تلاششان به سمت پیشرفت و تولید محصول خوب باشد نه صرفا سود بیشتر. در واقع تولید یک محصول خوب باعث می شود به سرعت ان محصول در بازار جابیفتد و طرفدارن خود را پیدا کند. 

قالب تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی موجود در بازار چه وارداتی و چه داخلی داراری مجوز های لازم از وزارت بهداشت هستند و در اصل بدون وجوداین مجوزها نمی توان انها را در بازار به فروش رساند. یونیت های موجود نیز به همین صورت هستند و تمامی مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت دریافت نموده سپس در بازار عرضه می شوند. خرید تجهیزاتی که این استانداردها را دارا می باشد این اطمینان را به خریدار می دهد که محصولی را که تهیه کرده تحت نظارت های لازم بوده و در اینده مشکلی به وجود نمی اید.

غالب شرکت های عرضه کننده یونیت دندانپزشکی  خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می دهند ودندانپزشک بعد از خرید این محصول می توانند از نصاب خود شرکت برای نصب دستگاه استفاده نماید. در واقع نصاب خود شرکت تبحر لازم در نصب و راه اندازی دستگاه را دارد و تجربه اش به قدری زیاد است که در حین کار باعث ایجاد مشکل ویا اسیبی به دستگاه نمی شود و یا اگر مشکلی در حین نصب به وجود بیاید چون این مشکل از طرف نصاب خود شرکت بوده به سرعت و بدون دریافت هزینه مشکل را برای شما برطرف می نمایند.

در زمان خرید هر دندانپزشک به نیازهایی خود توجه می کند و طی یک بررسی و تحقیق متوجه می شود که کدام محصول پاسخگوی نیاز اوست و کار با چه برندی برایش راحت تر است. در کنار این معیارها به سراغ قیمت محصول می رود و برندی را انتخاب می کند که با بودجه ان سازگار باشد.

یونیت دندانپزشکی از جمله تجهیزاتی است که باید در خرید ان حساسیت زیادی به خرج داد زیرا کیفیت ان بسیار مهم است . بعضا نوع طراحی غیر استاندراد برخی یونیت ها اسیب های جسمی جبران ناپذیری را به دندانپزشک می زند وبعد از مدتی پزشک دچار مشکلات گردن و ستون فقرات می شود. در یونیت ها با طراحی های ارگونومیک به وجود امدن این مشلات به حداقل می رسد و دندانپزشک قادر خواهد بود با توجه به قد خود صندلی را تنظیم کند تا کمترین میزان فشار در حین کار به او وارد شود.