سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یونیت دندانپزشکی و قدرت زیاد واردات این محصول به تولیدات

یونیت دندانپزشکی و قدرت زیاد واردات این محصول به تولیدات

ساخت و تولید یونیت دندانپزشکی  پروسه ای کاملا تخصصی است که نیاز به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه دارد.دانش اموختگان رشته مهندسی پزشکی علم کافی برای تولید محصولات دندانپزشکی و پزشکی را دارند و اگر از این دانش اموختگان در جایگاه مناسب استفاده شود میتوان از استعدادها و توانایی های انها به خوبی استفاده کرد و چرخه تولید کاملا حرفه ای را در داخل کشور به راه بیندازیم.

ما در کشور قادر به تولید پیشرفته ترین موشک ها هستیم انوقت قادر نیستیم که تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی را به تولید داخل برسانیم؟ جواب این سوال صد در صد مثبت است و این توانایی برای در داخل کشور وجود دارد و اینکه تا به حال چرا ما در تولید این محصولات به خودکفایی نرسیده ایم و هنوز بسیاری از اجناس از کشورهای دیگر وارد می شوند سوالی است که در ادامه به بررسی ان می پردازیم.

یونیت دندانپزشکی   و بسیاری دیگر از تجهیزات دندانپزشکی از کشورهای دیگر وارد می شوند و دلیل اصلی ان سود زیادی است که در واردات این محصولات وجود دارد و اگر تولید راه بیفتد سود زیادی که در واردات وجود دارد به سمت تولید می رود و برخی در میان نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد و این نتیجه فلج شدن چرخه تولید است.

اگر سرمایه گذاران بدانند که با وارد کردن سرمایه خود به چرخه تولید چه سودی در اینده نصیبشان می شود بیشتر سرمایه خود را وارد چرخه تولید می کنند. البته در این میان برنامه های دولت نیز مهم است و باید راهی هموار را برای بخش تولید ایجاد کند.هم اکنون موانع زیادی بر سر راه تولیدات داخلی وجود دارد و باید این موانع هرچه زودتر برطرف شود وامنیت تولید بالا برود.بسیاری از سرمایه گذاران از این می ترسند که مبادا پول خود را وارد تولیدات کنندو از ان طرف ضرر کنند.این اتفاق برای بسیاری از تولید کنندگان افتاده است.

یونیت دندانپزشکی   جزو دسته محصولاتی است که چرخه تولید ان در ایران کمی به راه افتاده است و چند شرکت محدود انرا به تولید داخل رسانده اند. این برندها طرفداران خود را دارد و بسیاری از دندانپزشکان ترجیحشان بر این است که از این برندهای داخلی تهیه نمایند. ولی هنوز بسیاری از محصولات باقی مانده است که  به طور صد درصد وارد می شوند و این خودجای تاسف دارد که تا به حال فکری برای تولیدات داخل نشده است.

اعطای تسهیلات لازم به بخش تولید می تواند مهمترین قدم برای راه اندازی این بخش باشد.بسیاری از افراد توانمند در تولید وجود دارند که به دلیل کمبود و یا نبود سرمایه نمی توانند وارد این حوزه شوند .فلذا باید وام هایی با درصد کم به این افراد تعلق بگیرد تا انها بتوانند به خوبی ایده های خود را عملی سازند. از طرفی سرمایه گذاران نیزباید با اعتماد کامل سرمایه خود را به این بخش بسپارند.

یونیت دندانپزشکی   و سایر تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی باید در اولویت تولید قرار بگیرند تا جایی که در سالهای اتی از هرگونه واردات این محصولات بی نیاز شویم و به قدرتی دست یابیم که در چند سال اینده به صادرات این محصولات فکر کنیم.امید است تا این دستاورد عظیم به زودی با همت مسئولان و تولید کنندگان تحقق یابد.