سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در انتخاب برند مناسب یونیت دندانپزشکی


نکات مهم در انتخاب برند مناسب یونیت دندانپزشکی

در این روزها مهمترین مساله برای دندانپزشکان در خرید یونیت دندانپزشکیپشتیبانی و خدمات پس از فروش است. اینکه دستگاهی را خریداری کنند که در صورت خرابی شرکت پشتیبانی لازم را انجام دهد و در تامین قطعات مشکل جدی نداشته باشد از اهمیت بالایی برای دندانپزشک برخوردار است. اغلب شرکت های وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی از این جهت تجهیزات خود را به خوبی پشتیبانی می کنند تا خریداران در زمان تعمیر دچار مشکل نشوند. معظل و مشکلات واردات تجهیزات دندانپزشکی در این روزها مشکلات جدی را به بار اورده است تا حدی که واردات برخی از برندها با این شرایط امکان پذیر نیست و قیمت سایر برندهای وارداتی در این سالها رشد عجیبی داشته است.

در این شرایط شرکت های عرضه کننده تجهیزات دندانپزشکی سعی بر این دارند تا بهترین خدمات و شرایط فروش را به خریداران خود ارائه کنند. برای خرید یونیت شرایط اقساطی ویژه کمک میکند تا دندانپزشک در ابتدای امر برای تجهیز مطب و یا تعویض دستگاه خود متحمل هزینه های زیادی نشود و با پرداخت هزینه کم در ابتدای امر دستگاه خود را خریداری کنند و مابقی رقم پرداختی را به صورت اقساطی ماهیانه پرداخت نمایند.

در زمان خرید یونیت دندانپزشکی مواردی مهمی در طراحی یونیت وجود دارد که برای اغلب دندانپزشکان بسیار حائز اهمیت است. از جمله این موارد نحوه قرار گیری ابزارها است که به راحتای در اختیار دندانپزشک قرار بگیرد در یونیت ها ی شلنگ از بالا احتمال سقوط ابزارها بسیار کم است و دندانپزشک راحت تر می تواند از انها استفاده نماید و بعد از استفاده به راحتی در سر ای خود قرار دهد بدون اینکه نگران افتادن انها باشد.

مورد مهم دیگر در نوع طراحی یونیت صاف صیقلی بودن سطح روی دستگاه است تا به راحتی ضدعفونی شود. در واقع در طراحی یونیت سطح باید صاف باشد تا به راحتی دندانپزشک بتواند تمامیه قسمت های انرا تمییز کند و نقطه ای الوده و ضدعفونی نشده باقی نماند. این مساله در خرید یونیت برای دندانپزشک حائز اهمیت است و بیشتر به سمت خرید مدلها و برندهاییی می رود که این ویژگی را دارند.

نکته مهم دیگر در رابطه با یونیت دندانپزشکیکمپرسور این دستگاه است در واقع کمپرسور قلب تپنده دستگاه است. در رابطه با کمپرسور دو نوع روغنی و خشک موجود است. کمپرسور خشک از نظر بهداشتی بهتر است و اسیبی به خود یونیت نمی زند ولی کمپرسور روغنی با ایجاد هوای مرطوب اغشته شده به روغن از نظر بهداشتی در کارهای ترمیمی کمی خطرناک است و سطح بهداشت کمتری را ایجاد می کند.نکته ی مهمی که دندانپزشک در رابطه با کمپرسور باید رعایت کند تخلیه اب داخل کمپرسور است . باقی ماندن ان داخل دستگاه محلی را برای میکروب های بیماری زا ایجاد می کند و به مرور باعث زنگ زدگی کمپرسور می شود.

در نهایت نگهداری از یونیت برعملکرد دستگاه تاثیر مستقیم می گذارد .اگر دندانپزشک دستگاه را به موقع سرویس کند و روغن کمپرسور را به موقع تعویض نماید عمر کاری دستگاه بالاتر می رود و نگرانی از جهت خرابی کمتر می شود. در واقع در زمان استفاده از یونیت هم باید دندانپزشک نکات استفاده اصولی از اینسترومنت ها را بداند و خود این امر از ایجاد اسیب احتمالی به دستگاه جلوگیری می کند و ما در مقالات بعد به بررسی این نکات مهم در استفاده از یونیت دندانپزشکی خواهیم پرداخت.